E-mail de contacto

Tipo:

Integrado

Nota biográfica

Doutoramento em Economia, School of Oriental and African Studies, Universidade de Londres. Título da tese: Migration and Development in Contemporary Guinea-Bissau: a Political Economy Approach (2012).
Mestrado em Desenvolvimento e Cooperação Internacional, Instituto Superior de Economia e Gestão, Universidade Técnica de Lisboa. Título da dissertação: International Migration and Sending Country Development: Impacts and Policies (2006).
Licenciatura em Economia, Instituto Superior de Economia e Gestão, Universidade Técnica de Lisboa (2002). Mais de uma década de experiência profissional nos domínios da investigação, ensino, consultoria e assessoria governamental em Portugal, França, Reino Unido, Guiné-Bissau, Angola e Timor-Leste.

Experiência docente a nível universitário em Portugal, Reino Unido e Timor-Leste. Experiência de coordenação de equipas de investigação.

Comentador a convite sobre assuntos económicos e africanos nos canais de televisão: Al Jazeera, SIC-Notícias, TVI-24, Canal Q e Antena 1.

Publicações recentes

Referencia-se das suas últimas publicações, o artigo recentemente publicado – conjuntamente com D. Johnston – na reputada Revista African Affairs [Vol. 115(460): 399-418], denominado “The Asset Debates: How (Not) to Use Asset Indices to Measure Well-Being and the Middle Class in Africa”.

Áreas de Investigação

Economia Política do Desenvolvimento
Migrações
Políticas Públicas

Ciência ID

4118-54FC-9BB9

Name

Contact E-mail

alexandreabreu@iseg.ulisboa.pt

Type:

Integrated

Short Biography

PhD in Economics, School of Oriental and African Studies, University of London. Thesis title: Migration and Development in Contemporary Guinea-Bissau: a Political Economy Approach (2012).
Master in International Development and Cooperation, Higher Institute of Economics and Management, Technical University of Lisbon. Title of the dissertation: International Migration and Sending Country Development: Impacts and Policies (2006).
Degree in Economics, Higher Institute of Economics and Management, Technical University of Lisbon (2002). More than a decade of professional experience in research, teaching, consulting and government advisory services in Portugal, France, the United Kingdom, Guinea-Bissau, Angola and Timor-Leste.
Teaching experience at university level in Portugal, United Kingdom and Timor-Leste. Experience of coordinating research teams.

Commentator by invitation on economic and African issues on the channels: Al Jazeera, SIC-Notícias, TVI-24, Channel Q and Antena 1.

Latest Publications

In his latest publications, we referee the recently published article – together with D. Johnston – in the renowned African Affairs Magazine [Vol. 115 (460): 399-418], entitled “The Asset Debates: How (Not) to Use Asset Indices to Measure Well-Being and the Middle Class in Africa.”

Ciência ID

4118-54FC-9BB9