E-mail de contacto

Tipo:

Integrado

Nota biográfica

Investigadora Integrada do CEsA/CSG. Doutorada em Gestão e Políticas de Desenvolvimento (Instituto de Desenvolvimento Global da Universidade de Manchester), em 2017. A sua tese, intitulada “Reshaping sovereignty powers in agriculture in the Limpopo valley, Mozambique (2004-2014)” investigou a formação de poderes de soberania através de projectos agrícolas nos regadios de Xai-Xai e Chókwè, no contexto da economia política de produção agrícola no Sul de Moçambique. A análise estruturou-se em torno da comparação dos processos de negociação e implementação desses projetos assentes em modelos de financiamento e gestão de capital de risco e cooperação chinesa.

Name

Contact E-mail

aganho@iseg.ulisboa.pt

Type:

Integrated

Short Biography

Associated Researcher at CEsA/CSG. PhD in Development Policy and Management (Global Development Institute, University of Manchester), in 2017. Her thesis, titled “Reshaping sovereignty powers in agriculture in the Limpopo valley, Mozambique (2004-2014)”, researched the constitution of sovereignty powers through farming projects in irrigation schemes of Xai-Xai and Chókwè. Structurally, analysis was based on the comparison of processes of negotiation and implementation of those projects, informed by private equity and Chinese cooperation funding and management models.

ISEG - Instituto Superior de Economia e Gestão da Universidade de Lisboa