E-mail de contacto

Tipo:

Colaborador

Nota biográfica

Arlindo Fortes é Doutorando em Estudos de Desenvolvimento pelo Instituto Superior de Economia e Gestão de Lisboa (Universidade de Lisboa). É licenciado em Engenharia Agronómica pelo Instituto Superior de Agronomia da Universidade de Lisboa (2007). Obteve em 2009 uma Pós-Graduação em Estudos Africanos e do Desenvolvimento pela Universidade Católica Portuguesa e um Mestrado em Cooperação Internacional e Desenvolvimento pelo Instituto Superior de Economia e Gestão de Lisboa da Universidade de Lisboa (2011). Participou de vários projetos de pesquisa internacionais como pesquisador associado e possui várias publicações dentre capítulos de livros, e artigos em revistas internacionais. É Professor Assistente da Universidade de Cabo Verde onde foi vogal do conselho diretivo e coordenador dos cursos de graduação da Escola de Ciências Agrárias e Ambientais. Também possui experiência profissional em programas de cooperação para o desenvolvimento internacional, tendo trabalhado em Timor-Leste em projetos de desenvolvimento da cooperação portuguesa. A sua pesquisa está focada em economia política, economia agrária, mudança agrária e transformação rural, desenvolvimento agrário e rural, políticas públicas e segurança alimentar. A dissertação de mestrado recebeu distinção científica e académica no âmbito da 2ª Edição do Prémio Nacional de Investigação para o Desenvolvimento Local do Ministério do Ambiente de Cabo Verde.

Ciência ID

5B1E-AEF1-933B

Name

Contact E-mail

arlindo.fortes@phd.iseg.ulisboa.pt

Type:

Collaborator

Short Biography

Arlindo Fortes is a Ph.D. candidate in Development Studies of Lisbon School of Economics and Management (University of Lisbon). He has a degree in Agronomic Engineering from the Instituto Superior de Agronomia of the University of Lisbon (2007). In 2009 he obtained a Postgraduate Degree in African Studies and Development from the Universidade Católica Portuguesa and a Master’s Degree in International Cooperation and Development from the Lisbon School of Economics and Management at the University of Lisbon (2011). He participated in several international research projects as an associate researcher and has several publications within book chapters, and articles in international magazines. He is a Assistant Professor at the University of Cabo Verde where he was a member of the board of directors and coordinator of the undergraduate courses at the School of Agricultural and Environmental Sciences. He also has professional experience in cooperation programs for international development, having worked in Timor-Leste on the Portuguese cooperation development projects. His research is focused on political economy, agrarian economy, agrarian change and rural transformation, agrarian and rural development, public policies, and food security. The master’s thesis received scientific and academic distinction within the scope of the 2nd Edition of the National Research Award for Local Development of the Ministry of the Environment of Cabo Verde.

Ciência ID

5B1E-AEF1-933B